ORIENTACIÓ 2016-2017

SALÓ DE L’ENSENYAMENT 2017

salo ensenyament

Dates de la preinscripció del curs 2017-2018

– Del 23 de març al 4 d’abril per al segon cicle d’educació infantil, educació primària, centres integrats i educació secundària obligatòria.

– Del 23 de març al 7 d’abril per als ensenyaments professionals de música i dansa.

– Del 16 al 24 de maig per al batxillerat, els cicles de grau mitjà de formació professional i d’arts plàstiques i disseny.

– Del 15 al 26 de maig per als programes de formació i inserció.

– Del 25 al 31 de maig per als cicles de grau superior de formació professional i d’arts plàstiques i disseny.

– Del 16 al 29 de maig per als ensenyaments esportius (primer període).

– Del 19 al 27 de juny per als ensenyaments d’educació d’adults.

– Del 3 al 7 de juliol per al curs de formació específic per a l’accés a cicles de grau mitjà, excepte els que s’imparteixen en centres de formació d’adults qeu segueixen el seu calendari.

– Del 3 al 7 de juliol per al curs de preparació per a la incorporació als cicles de grau superior.

– De l’1 al 5 de setembre per als cursos extensius i per al primer període de cursos intensius i flexibilitzats de les escoles oficials d’idiomes.

– Del 15 de maig al 5 de juny per als cicles formatius d’animació en circ i de tècniques d’actuació teatral.

Les proves d’aptitud dels graus de mestre es faran en dissabte

La selectivitat del 2017 se celebrarà entre el 13 i el 15 juny i les PAP, el  17. Els exàmens seran en català i s’hauran de respondre en català, excepte per als alumnes exempts o que provinguin de sistemes educatius de fora de Catalunya

QUÈ CANVIA DE LA PAP?

• S’allarga un dia perquè els exàmens de llengua es faran durant aquest dia addicional, a més de dues noves proves: la de comprensió lectora i la de matemàtiques.
  • Falta decidir si es faran en un mateix examen de 2 hores o si es faran tres proves separades. També falta saber si aquest quart dia serà un divendres (ja que la sele sol ser de dimarts a dijous) o si es farà el dilluns de la setmana següent per deixar descansar els alumnes.

QUÈ CANVIA PELS ESTUDIANTS DE GRAU SUPERIOR?

• Passa a ser obligatori que s’examinin de la PAP de Mestres, és a dir, de les proves de comprensió lectora i matemàtiques, a més de les de català i castellà.

Descobreix què vols estudiar: Troba el teu curs a les principals ciutats catalanes

Tota la informació que et cal per anar a la Universitat