ADÉU ALS PQPI: ARRIBA LA NOVA FP BÀSICA DE LA LOMCE

Després de la recent aprovació de la LOMCE, un dels primers canvis per al curs vinent és el que afectarà als actuals PQPI, que desapareixeran per deixar pas a la nova

Formació Professional Bàsica

______________________________________________________________________________________________

LA NOVA FP BÀSICA DE LA LOMCE TINDRÀ 14 TITULACIONS

Inclou, a més del general per a la FP, mòduls relacionats amb les ciències aplicades i socials que permetran a l’alumnat prosseguir estudis post-obligatoris.
Els cicles de la Formació Professional bàsica , introduïda en la Llei Orgànica per a la millora de la qualitat Educativa LOMCE ) , comptaran amb 14 titulacions de 2.000 hores cadascuna, equivalents a dos cursos acadèmics a temps complet , i començaran a implantar en el curs 2014 – 15 .

Estan dirigits a alumnes entre 15 i 17 anys que hagin cursat tercer d’ESO.

Obtenir el títol de FP bàsica ( l’objectiu és “la fi de lluitar contra l’abandonament educatiu primerenc ” ) permetrà l’accés als cicles de FP mitjana i , també , presentar-se a l’avaluació final de l’ESO en qualsevol de les seves modalitats per obtenir el graduat en Secundària.

Es proposa que s’estableixin els següents títols de FP bàsica : Serveis Administratius , Electricitat i Electrònica , Fabricació i Muntatge , Informàtica i Comunicacions , Cuina i Restauració , Manteniment de Vehicles , Agricultura i Jardineria , Perruqueria i Estètica , i Serveis Comercials . També els de Fusteria i Moble , Reforma i Manteniment d’Edificis , Arranjament i Reparació d’Articles Tèxtils i de Pell , Tapisseria i Cortinatge , i Vidrieria i Terrissa .

Els nous cursos seran d’oferta obligatòria per als centres determinats per les comunitats autònomes i de caràcter gratuït . La durada de dos cursos podrà ser ampliada a tres en els casos en què els cicles formatius siguin inclosos en programes de l’FP dual .

L’FP bàsica inclou , a més del que desenvolupat amb caràcter general per a la Formació Professional , mòduls relacionats amb les ciències aplicades i socials que permetran a l’alumnat prosseguir , si és el seu desig , estudis d’ensenyament post obligatori .