Arxiu diari: 24 juny 2013

Els estudiants podran repetir l’examen de Matemàtiques de la selectivitat 2013

Els alumnes que ho sol·licitin podran repetir l’examen de Matemàtiques de la selectivitat que contenia un error en l’enunciat d’un dels exercicis i que posteriorment Universitats va negar. La comissió coordinadora de les PAU, formada per representants de les universitats catalanes, ho ha decidit després de donar llum verda aquest divendres a la proposta de la Generalitat per esmenar l’error humà de la prova, i en nom de garantir la igualtat entre alumnes.

Malgrat fer cas de les recomanacions del Govern, d’entrada, no veu necessari repetir l’examen perquè considera que va ser “elaborat, preparat i revisat seguint el procediment habitual”, i la incidència es va resoldre en un temps raonable.L'examen de matemàtiques es podrà repetir el proper 5 de juliol.
Després de reunir-se en una sessió extraordinària, la comissió ha firmat que els estudiants que vulguin podran tornar a fer la prova el 5 de juliol, de 17.00 a 18.30. Com va proposar aquest dijous el secretari d’Universitats i Investigació de la Generalitat, Antoni Castellà, en presentar l’expedient informatiu obert per l’equivocació en una equació, només podran repetir la prova els alumnes que ho sol·licitin “formalment”. Aquesta sol·licitud es podrà fer a través del portal Accesnet, durant els dies 1 i 2 de juliol, i comportarà la renúncia explícita de la qualificació obtinguda.

Si els alumnes que han formalitzat la petició per tornar a repetir l’examen no es presenten en la data i hora en què estan convocats,quedaran sense qualificació en aquesta matèria.

Els tribunals i les aules d’examen seran a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, i al campus de la UAB a Bellaterra. A partir del dia 4 de juliol, es podran consultar el lloc i les aules d’examen a la web d’Universitats.

És la primera vegada en 23 anys que es dóna l’opció de repetir una prova de les PAU.

Un “error tècnic” en la prova de matemàtiques de la selectivitat genera confusió

Un “error tècnic” en l’enunciat de la primera prova de l’examen de matemàtiques de la selectivitat, segons especifiquen els criteris de correcció oficials, ha fet que el que havia de ser una ‘z’ en una equació sortís com una ‘x’, la qual cosa ha generat confusió.

Molts dels alumnes s’han queixat, tant als professors a la mateixa aula com, després, a través de les xarxes socials, i denunciaven especialment que no se’ls hagués avisat de l’error fins mitja hora després que comencés l’examen. Aquest retard, de fet, ha portat alguns tribunals de la prova a allargar el temps per resoldre-la més enllà de l’hora i mitja prevista, tot i que això només s’ha produït en alguns casos.