Arxiu mensual: novembre de 2012

ESTUDIAR A CATALUNYA

El sistema educatiu a Catalunya compta amb gran varietat d’estudis: 3 modalitats de batxillerat, més de 240 titulacions de formació professional, més de 180 cicles d’ensenyaments artístics i més de 30 d’esportius.

A més, si continues la teva formació, pots escollir entre un ampli ventall d’estudis universitaris (estudis de grau, estudis de màster, etc.), que estan adscrits a diferents branques de coneixement.

Com que decidir-se per una opció no és gens fàcil, en aquest espai: ESTUDIAR A CATALUNYA t’oferim diverses eines i recursos per facilitar-te’n la tria.

 

 

 

 

Curs 2012 – 2013

PREGUNTES  MÉS  FREQÜENTS

http://www.xtec.cat/web/curriculum/pmf

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

L’acció orientadora de la funció educativa queda recollida en la Llei d’Educació de Catalunya i les regulacions normatives que la concreten.

L’orientació educativa compta amb un marc legal ampli que requereix d’un àmbit d’aplicació a cada institut i escola.

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació és el marc normatiu dels principis i les actuacions que el sistema educatiu desplega per a donar resposta a les necessitats educatives de cada persona.

En el Preàmbul, la llei presenta l’educació de qualitat com aquella que dóna oportunitats educatives a tothom durant tota la vida i, a la vegada, permet a cada persona el bastiment del seu projecte vital.

En el seu articulat, situa la tutoria d’ entre les funcions de tots els docents i la identifica com l’acció que ha d’assolir la implicació dels alumnes en el seu procés educatiu a partir d’un treball de l’àrea que permet la direcció i l’orientació global dels aprenentatges d’aula (art.104 2 c).

Com a criteris d’organització pedagògica de la secundària obligatòria també assenyala l’equilibri de l’especialització curricular del professorat amb la necessària globalitat d’una acció educativa professional (art.79.6) i, per a l’assoliment d’aquesta equivalència, la garantia d’un sistema global d’orientació professional i acadèmica (art.59).

Per a fer-ho possible, la competència professional educativa demana la incorporació dels valors de col·laboració, de coordinació entre els docents i els professionals d’atenció educativa així com el  treball en equip de tots els seus professionals (art.104.7).

Al seu torn, el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius concreta que la tutoria i l’orientació és part de la funció docent per ser, a la vegada, l’element essencial en la tasca educativa dels centres (art.38).

Així mateix, el Decret 143/2007 de 26 de juny d’Ordenació d’ensenyaments d’educació secundària obligatòria ja defineix la docència com l’activitat que implica, a més del fet d’impartir els ensenyaments propis de l’àrea, el seguiment i l’orientació del procés d’aprenentatge de l’alumnat i l’adaptació dels ensenyaments a la diversitat de necessitats educatives que presenta l’alumnat (art.16).

En resposta a aquests cabdals principis normatius, el Pla de Govern 2011-2014 (Eix 2. Objectiu 2.2, 2.3, 2.4.,2.5) converteix la millora de l’èxit escolar, la qualitat de centre, la formació permanent dels alumnes i la prioritat de les actuacions administratives al servei de l’acompanyament i aprenentatge de l’alumnat.