Llibres

EL CONFLICTE COM A FACTOR DE CONVIVÈNCIA

Fidel Molina Luque
Catedràtic de Sociologia (CEU)
Universitat de Lleida

El conflicte és un element inherent al gènere humà,  perquè

l’ésser humà és, aristotèlicament parlant,un “animal social”

(de vegades més “animal” que “social”);

viure en societat comporta comunicació, diversitat d’opinions,

punts de vista diferents, històries i experiències vitals diverses,

si no oposades.

És a dir, que la convivència comporta conflicte.

 

———————————————————————————————————————

 

Relajación en el aula. Recursos para la Educación Emocional.

LOPEZ GONZÁLEZ, Luís.  Wolters Kluwer (2008).

Aquest llibre està pensat perquè els docents de primària i secundària

facin servir la relaxació com a eina psicopedagògica per millorar

el rendiment acadèmic, l’educació emocional o la convivencia i mediació escolar.

Programa de Relaxació TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial Aplicada a l’Aula)

i aplega més de 200 exercicis pràctics.

 

————————————————————————————————————————

 

L’EDUCACIÓ PER LA PAU I LA CONVIVÈNCIA, UN PROJECTE DE CENTRE

Un grup-classe és una comunitat en la que nois i noies conviuen moltes hores, 

per tant hi sorgeixen conflictes.

Serà important establir mecanismes, pautes i normes per a la convivència i

la transformació dels conflictes.

En aquesta web trobareu idees, reflexions i recursos

per a organitzar una convivència pacífica en el vostre centre.

——————————————————————————————————————-

 

LED, Pere; GIRBAU, Joan.

Conflictes escolars. Respostes educatives.

Tibidabo Edicions, S.A. (2008)

Aquesta obra ofereix elements d’anàlisi que permeten la identificació de problemes

i situacions i dona criteris d’actuació a quatre àmbits que afecten la convivència escolar.

 


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *