Aquest projecte té per finalitat que els alumnes participin en el desenvolupament d’accions en els campaments de refugiats, fomentant alhora el coneixement de la causa sahrauí i l’intercanvi entre les dues cultures.

El projecte consta de diferents etapes:

• En la primera etapa es fa una formació a alumnes centrada en un acostament a la realitat del planeta (causes i conseqüències de la pobresa, diferències Nord-Sud, …) per entendre la situació que viuen les persones refugiades.
  • Un cop seleccionats els alumnes, es passa a la segona etapa, on s’aprofundeix en les motivacions i el significat de fer un viatge als camps de refugiats sahrauís.
  • La tercera etapa consta d’un viatge a terreny. Els alumnes seleccionats porten a terme un viatge d’aprenentatge de 10 dies, en què visiten diferents projectes socioeducatius als campaments de persones refugiades a Tindouf. Viuen amb famílies sahrauís i fan pràctiques a diferents centres segons els estudis que estiguin cursant i les motivacions que hagin mostrat.
  • El projecte culmina amb una quarta fase en què els alumnes que han viatjat a terreny son agents de sensibilització en el seu entorn més proper. En diferents espais, des del propi centre educatiu fins a altres àmbits ciutadans, posen en marxa xerrades, audiovisuals, exposicions i altres iniciatives per fer arribar la seva vivència a la ciutadania lleidatana.
  • Aquesta última fase s’allarga durant tot el curs escolar i coincideix amb l’inici de la següent edició d’aquest projecte d’Educació per al Desenvolupament, de manera que els alumnes que han viatjat podran transmetre la seva experiència als que optaran a anar al Sàhara l’any següent.

El projecte està subvencionat per l’Associació Sahara Ponent i l’Ajuntament de Lleida.

Més informació en http://www.saharaponent.com

“Es como respirar sin poder inhalar.

Protestar sabiendo que lo inhumano ganarà.

Es tan puro, que la humanidad renace sin ni siquiera pensar.”

Alumna Carla Rodríguez Bernal

On és Tindouf ? Prop del Sahara occidental, a Argèlia

Tindouf és un municipi d’Algèria, situat a la vora del Sàhara occidental,  on trobem els camps de refugiats dirigits pel Front Polisario, i on viuen uns 200.000 saharauis des de fa més de 30 anys, mentre esperen que es resolgui el conflicte del Sàhara occidental.