Per tal de promoure un coneixement a fons de la Química entre els alumnes , s’organitza cada any l’Olimpíada Química. Primer hi ha una fase local a nivell de les diferents autonomies de l’estat espanyol, i els guanyadors passen a l’Olimpíada Nacional. Posteriorment hi ha l’Olimpíada Internacional i l’Olimpíada Iberoamericana.
El dia 6 de març , els alumnes : Ibrahim Benzoura, Paula Solé, Razvan Gorgan i Rut Sisó de 2n de Batxillerat, han participat en la XXXI Olimpiada de química de Catalunya que ha tingut lloc a l’edifici del Rectorat  de la UDL.
L’alumna Rut Sisó s’ha classificat per la fase nacional de l’Olimpíada de química, que tindrà lloc a Salamanca del 4 al 6 de maig.
 L’Olimpíada de Biologia de Catalunya té com a objectiu principal estimular i implicar als estudiants de Batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència, atès que resulta impossible comprendre la vida, analitzar els seus problemes i plantejar solucions sense un coneixement adequat de les principals qüestions biològiques, per exemple en aspectes com la contaminació ambiental i el canvi climàtic, la biotecnologia, la conservació de la biodiversitat, i el diagnòstic i tractaments de malalties, entre molts altres.