El 21 de gener se celebra el dia Europeu de la Mediació.

El Departament d’Ensenyament impulsa la mediació escolar a Catalunya des del curs 2001-2002. Actualment, més de 300 centres educatius, majoritàriament d’educació secundària, compten amb un servei de mediació actiu. Més d’un miler d’alumnes participa anualment en les trobades d’alumnes mediadors.

Els alumnes mediadors de l‘Institut Torre Vicens de Lleida van realitzar activitats durant tota la setmana: Tallers de role playing adreçats als alumnes de 1r i 2n d’ESO . aquestes activitats s’inclouen en una cultura de centre on es prioritza la gestió positiva dels conflictes mitjançant la mediació, com a eina de participació de l’alumnat en la millora de la convivència, contribuint al seu desenvolupament personal i a la capacitat d’aprofitar els conflictes per transformar la realitat.

Els tallers els van preparar els mediadors assessorats pel Jordi Villacampa, comunicador, professor de teatre i actor. Llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de Lleida i i posteriorment els van desenvolupar amb els alumnes més petits.