Aquest curs s’ha iniciat la “Setmana de la Ciència” a l’institut en el marc del projecte “Univers Biotec”. Les activitats que s’han realitzat han estat dirigies a tot l’alumnat que cursa ESO i Batxillerat.

L’objectiu d’aquest nou projecte ha estat presentar la ciència i la tecnologia de forma atractiva i motivadora a l’alumnat de manera que els alumnes descobreixen els seus talents i el petit savi que tots porten dins. Les activitats realitzades s’han presentat en diferents formats com són:, tallers, exposicions, conferències, visites i altres. A continuació, s’anomenen algunes d’elles.

El divendres, 3 de novembre, es va realitzar una jornada de tot un matí de “Ciència i tecnologia al pati”. Els alumnes van estar al pati mostrant els seus projectes i impartint diferents tallers a altres companys. Entre els diferents tallers podíem trobar-ne de mate màgia, d’experiments sorprenents, de robòtica i un d’observació al microscopi. Ara bé, tots ells tenien una característica comuna es presentaven de forma lúdica i atractiva. I, finalment, la jornada va acabar ama un llançament de coets dissenyats i construïts pels mateixos alumnes.

Aquest passat dimecres, el Dr. Kike Herrero , expert divulgador en el camp de l’astrofísica va impartir de forma molt didàctica dues conferències, “La cerca de vida a l’Univers: els exoplanetes” i “L’univers observable”. Amb totes dues, l’alumnat va aprendre tot gaudint.

I per acabar, aquest dijous ens vam desplaçar a l’EPS i al CREA per poder realitzar dos tallers. Un d’ells en el camp de la robòtica, on vam poder veure tot el què és capaç de fer el robot APR i, tot seguit, van poder apropar-nos al món de la sostenibilitat amb una xerrada i taller en vers Com millorar l’eficiència energètica dels nostres habitatges.

I com a conclusió, esmentar que l’alumnat va poder disfrutar, tot aprenent les aplicacions de la ciència i a la tecnologia a la nostra societat. Alguns d’ells comentaven si properament realitzarien més activitats com aquestes.

A continuació podeu veure algunes imatges de les activitats. Feu clic sobre la primera imatge i veureu tota la galeria: